Het AD weet te melden dat het Outlet Roermond één van de populaire bestemmingen voor Chinezen is geworden. De Chinezen zijn gek op de bekende merken en gek op het Outlet Roermond. Met bussen vol komen er wekelijks Chinese klanten richting het zuiden. Het aantal bezoekers uit het Aziatische land die naar Nederland komen zijn dit jaar weer verdubbeld naar ruim een kwart miljoen.
De welvaart in het land neemt nog steeds toe en er komen steeds vaker Chinese toeristen die in twee dagen tijd een trip naar Nederland maken. Hierbij worden dan hoofdzakelijk de volgende vier attracties aangedaan:
- Amsterdam
- De Keukenhof
- Windmolens
- Outlet Roermond
Waarom Outlet Roermond?
Waarom Outlet Roermond vraagt u zich af? De Chinezen zijn enorm gek op de designermerken die het Outlet Center te bieden heeft. Bekende merken als Prada, Gucci en Burberry doen het enorm goed bij de Chinezen en dat is te merken aan de bezoekersaantallen die het merkendorp uit Roermond aan doen. Ook andere Outlet Roermond Winkels doen het goed, maar de bekendste en meest exclusieve trekpleisters blijven toch de bovengenoemde. In de Outlets worden ze soms met de tientallen verkocht, waarna de Chinezen met volle tassen weer huiswaarts keren. De gunstige prijzen in het Outlet Roermond zijn hier debet aan, daar waar deze dure merken in eigen land vaak twee keer zo duur zijn.
Exclusieve winkels in Outlet Roermond
Vooral in trek zijn de kleding en accessoires van de exclusieve winkels in het Outlet Roermond. Merken als Moncler, Dolce & Gabbana, Gucci en Hugo Boss zijn ook in China al jaren booming door de enorme marketingcampagnes. Ook de designer schoenen van Ugg, de polo’s van Ralph Lauren en de kleding van Diesel verkopen nog wekelijks hele winkelvoorraden aan de Chinese bezoekers.
Steeds meer Chinees
Het Outlet Roermond past zich aan de steeds toenemende stroom Chinese bezoekers aan, door steeds meer Chinees talige services te bieden. Zo zijn er binnenkort bewegwijzering in het Chinees, Chinese Wok Restaurants en Chinees personeel in sommige winkels. Het Outlet Center doet er alles aan om een goede indruk achter te laten bij haar klanten om zo de groei nog extra te stimuleren. Chinese klanten spenderen soms voor duizenden euro’s in het Outlet, dus de focus op deze doelgroep is wel verklaarbaar. Ze shoppen vaak niet alleen voor zichzelf, maar zoeken middels videobellen of FaceTime contact met het thuisfront om op die manier ook hen mee te laten shoppen in het Designer Outlet Roermond.